bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Friday, June 24, 2011

hari jumaat..ta'al

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra

IN THE NAME OF ALLAH

aku suke hari jumaat..banyak sangat fadilat...terutama sape2 yang amal surah al kahfi..insyaALLah..

Sabda Rasulullah yang diriwayatkan oleh Abi Said Al-Khudri bermaksud: “Sesiapa membaca surah Al-Kahfi pada hari Jumaat, Allah menerangi hidupnya antara dua Jumaat.”

menerangi hidupnya antara 2 jumaat..macam2 tafsirannye..ade yang cakap,wajah kite akan bercahaya selama seminggu...ade yang cakap,hati kite akan terjaga selama seminggu,ade yang cakap,ilmu mudah masuk dalam seminggu..ade yang cakap,hidup kita akan diberkati selama seminggu..macam2 lagi la...tapi,insyaAllah..try la amal kahfi setiap hari jumaat,u will feel the change..macam banyak caj positif yang banyak meresap dalam diri..insyaAllah,segalanye dengan izin Allah la.

.“Pada Jumaat juga kiamat akan berlaku. Pada hari itu tidaklah seorang yang beriman meminta sesuatu daripada Allah melainkan akan dikabulkan permintaannya.” (Hadis riwayat Muslim).


hurmm..hari kiamat hari jumaat...so faham2 la ye..andai kite mati dalam keadaan yang buruk,nauzubillah..andai mase tu kite tengah bergelak ketawa,lupa pada Allah,asyik dengan keseronokan dunia,dan andai ketika itu kite berbuat maksiat...dan andai ALLah mengatakn "KUN FAYAKUN"..jadilah...maka,jadilah hari kiamat..nauzubillah..sudah tertutup pintu taubat...sebab tu hari jumaat kene berjaga2..kiamat sudah hampir...kite kene ingat,


"dunia ni adalah penjara bagi orang mukmin,dan syurga bagi orang kafir"

bagi orang mukmin,mereka sedaya upaya nak jaga diri...cuba untuk tidak terlalu leka dengan dunia ni...selalu risau andai hatinye terleka ngan dunia yang fana ni,..selalu risau ALLAH tarik nikmat iman itu..selalu risau mereka akan tergoda dengan bisikan syaitan..kita????

kite terlalu mudah tergoda..terlalu mudah lalai...lalai dengan hidup ni..dunia ni sementara je..hidup sebentar je..skang umo aku,19 tahun...19 tahun dah Allah hidupakan aku atas dunia ni...aku bersyukur Allah panjangkan umo aku..tapi dalam masa yang sama,aku risau,sudah banyak mana dosa yang aku buwat..antara pahala dan dosa,mane lagi berat timbangannya???YA RABB,Kau ampunkan segala dosa2 aku,dosa kedua ibubapaku...ya RAbb,aku tidak mampu nak menaggung api seksamu ya Allah...api kat dapur ni pon kalau terkena,dah rase macam tersiat kulit..apatah lagi api neraka..ya Rabbi..

i pray for U..Oh My Lord...please guide me to right path......jangan sekali2 Kau pesongkan hati aku ke jalan yang salah...

Ameen...insyaAllah...=)

No comments:

Post a Comment