bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Thursday, June 30, 2011

gugur lagi

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra

i donnow what i could describe bout myself now...S.E.D.I.H...yup..thats the only word kot yang aku boleh describe pasal diri aku skang ni...Allah...ingat banyak2 kat Allah...insyaAllah,hatimu tenang....aku keluar dewan exam tadi..dengan muka sangat2 pucat..muka nak nangis actually..tapi tahan beb..sebab segan..ramai orang...

aku tak salahkan soklan tu pon..soklan sangat simple..but,how could i cannot answer them??aku tau,ni mesti aku ade wat salah ni...ilmu tersekat...sob2

tapi kan...aku dapat semangat kembali selepas tengok hadis ni....

“…Jika sesuatu menimpamu, maka janganlah mengatakan, ‘Se-andainya aku melakukannya, niscaya akan demikian dan demikian.’ Tetapi ucapkanlah, ‘Sudah menjadi ketentuan Allah, dan apa yang dikehendakinya pasti terjadi… .’”
HR. Muslim, (no. 2664).


jangan duk menyesali bende yang dah lepas...jangan salahkan takdir..jangan duk cakap,"kalaulah aku baca ni tadi"...tak payah...sebab sume tu dah tertulis...tolonglah percaya pada qada dan qadar...rukun iman tuh...

aku selalu je fikir aku nasib malang...sebab aku selalu sakit...selalu dapat itu,ini..selalu je bende2 yang aku tak nak berlaku...macam rancangan aku nak jalan2 kat Alex ni,aku rase cam aku tak leh gi jer...keadaan tak mengizinkan..ade hikmah yang tersembunyi..insyaALLAH...rase2nye,sepanjang cuti pas exam ni,duk atas katil jer kot...maybe i'll have another operation...pray for me ya....sob3..


owh,ratu sedang berduka cita..mana dayang2 beta?

3 comments:

  1. kuti, thanks for sharing the Hadis. :) help me lot. syukrann :))

    and

    dayang dayang nak pi tidoq istana malam ni. masak sodap sodap eh. :b

    ReplyDelete
  2. jueeeee===ye...finally dayang3 tido istana

    ah===owh..terharu

    ReplyDelete