bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Tuesday, April 19, 2011

cara?

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra

saya nak cara blaja yang efektif dan tak akan bagi effect ngantok dalam kelas...semalam punye la try nak lawan fitrah manusia ngan tido 3 jam...terbaek laaa..bangun2 mamai je....mujur tak tersadung kaki..ish

tapi,tak nak slalu camnie,sebab effect dalam kelas,mesti tersengguk2...errkkk...weh2.....any suggestion??

6 comments:

  1. ketika di rumah:

    Tidur bila mengantuk, selagi tak mengantuk, study dan study.

    Then,minum air mineral banyak untuk oxygen supply.

    *cara yang biasa :)

    ReplyDelete
  2. tidur bile ngantok?haihs...jawabnye x stadi la kalau gitu...sebab subuh pon awal skg

    ReplyDelete
  3. biasanya, aku akn cari tempat study lain..kalu dlm blik confirm2 aku mengntuk.jadi aku g library ataupun kelas2 kosong kt uiam (kena ada teman laa)kalau ado kuiz esknya,nak tak nak aku amik caffeine(nescafe or coffe or coklat) ataupon ngunyah gapo2.
    lagi aku alihkan tumpuan aku drpd ngntuk untk buat bendo2 lain cnthnye, buko lappy tngk anime..
    satu cara paling mudah asal ngantuk je amik wudu solat sunat 2 rakaat..
    try to talk with others to avoid the feeling of sleepy..
    kalu huda,dio g mandi walaupon dh pukul 3 pagi,alih2 x tido pah pagi,gi klas br lena:P

    ReplyDelete
  4. huhu...bagus cdgn mu weh fam...tapi gak,aku habih kelas kul 3 or 4 ptg....huhu..tu dah nak malam dah tuh.....so,nak x nak,mmg stadi dlm bilik jer la..mesir bukan cam malaysia...malam2 boleh g u library....bla3....=)minuman kopi aku mmg x sukerrrrrrrrrrrrrrr....mandi???wow,aku akan try..insyaAllah...sedapnye mandii..lalala....anyway,thnkz yang!!

    ReplyDelete
  5. okay bilo mngantuk,aku as usual meme tido aa,KAHKAHKAH xD
    tapi jange ikot aku pulok =='
    btw,basuh muka,kunyah sweets n ubah position time study do works on me,so try aaa :)

    ReplyDelete
  6. oooooooooooooooooo.....haiyaaa...bakpo la sumo suggest tido...tp aku mmg suko tido..sebab kalau ikut fact,ms tido la kirenye berlaku proses simpan maklumat,bla3333....

    ReplyDelete