bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Sunday, March 6, 2011

ya..ni memang kebenaran

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra




assalamualaikum..hai sume..entry kali ni pasal cinta..khas untuk diri sendiri,dia,dan kawan2..dapat idea ni from blog uda..credit to u...u make me realise bout something...

firstly,jom tgk lirik die..:

Kau cinta pertamaku
Kau cinta terakhirku
Tiada apa yang bisa
Menafikan kasih kita

Kau ayu di mataku
Satu antara seribu
Tiada tara di dunia

Korus
Mungkin kan terputus di tengah jalan
Mungkin kan terlerai tanpa ikatan
Usah ragu dengan takdir

Kau ayu di mataku
Satu antara seribu
Tiada tara di dunia

Ulang korus

Mungkin kita kan berbeza haluan
Berakhirnya cerita percintaan
Segalanya ketentuan Tuhan


try tengok korus....ada maksud mendalam kan?so,di sini saya nak simpulkan,jauhilah kapel islamik or kapel liberal,or cinta ana ente....bercinta nih tak yah la.sangat tipu kalau saya kate saya tak dek perasaan..yer,saya skang tengah menyimpan perasaan sayang at someone.tapi,aku tau kedudukan aku sekarang...andai rase tak mampu nak menggalas tanggungjawab,baek aku pendamkan saje perasaan tuh..kan3


sebab sayang2 ni,fitrah manusia...fitrah yang tak leh sama sekali manusia nak hapus...tapi kite boleh kawal..mujahadah...i know its not easy,but u'll make it one day...tapi kene azam betol2 la...

khas untuk si lelaki,dah2 la mainkan perasaan wanita...setiap kata2 manis yang anda lemparkan kepada kami,membawa seribu maksud...hati wanita mudah tertaut..mudah tergoda...so,peringatan untuk lelaki,jagalah kata2 anda..just ingat satu benda,orang pompuan ni hatinya nama fuad(tetap)..laki nama hatinya qalbin(berbolak balik)...so,ingatlah sekali awak confess perasaan,sejuta kami rasakan..maksudnye,pompuan ni memang lemah la,so jauhilah wanita andai anda masih tak brsedia untuk menikah...

tapi,andai anda(si lelaki) betol2 bersedia nakkan si wanita,silalah masuk meminang...buat cara elok..tak payahla nak confess,i love u la..bla3...then,tunang...mase tempoh tunang tu,hah..silakan,,nilah masa untuk bertaaruf...nak kenal perangaai dia...nak memupuk sikap saling memahami....

ok,sudah2 ya...anyway.lagu ni amat bermakna....

-kholas-




No comments:

Post a Comment