bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Friday, March 18, 2011

saya gemok ke???










hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra

IN THE NAME OF ALLAH....

semalam memang tak sempat nak update blog..sebab jadual full...huhu..sebab semalam jadi orang gaji OT jap....

seperti biase,pagi jumaat yang barakah,pergi ke medan ilmu..waah,suara tok guru macam semakin sihat je..Alhamdulillah,Allah masih anugerahkan kesihatan buat beliau...tapi,seperti biase,aku tetap pergi lewat.so,mane mungkin la nak duk depan...so duduk la kat gerai2...se
perti biase..cuaca pon,alhamdulillah,tak panas..syukur...pengunjung pon ramai,mostly dari luar negeri,maybe sebab cuti sekolah...

sampaikan ader rombongan satu bas dari johor....satu bas woo...pergi dengar ceramah..then,terjumpa tunang kawan aku,dari kedah...aikss,die watpe mai kelantan,hairan2...



then,round2..beli yogurt ustaz,beli asam,popcorn,jus manggis,etc......pastuh,kene balik cepat2 sebab nak balik kampung..ader kenduri kesyukuran mak sedare nikah...

Al-kisahnye bermula di sini,maaf la,sepanjang duk kampung memang tak sempat ambik gambar,sebab kene basuh pinggan,angkat pinggan,basuh gelas,lap pinggan,etc....sebab aku balik kampung pas zuhur,so sume sedare mare dah beransur pulang..so,memang takde orang nak basuh pinggan la..so aku dengan volunteernye nak basuh pinggan..ceh2...

Al kisahnye..(hadoi,banyak betol al kisahnye..)...aku balik kampung,masuk je dalam rumah...wah,orang mesir dah balik..ya Allah,kak lang ker nih???diorang tengok aku jer,cam tak penah tengok..rupa-rupanya,sedare mare sume kate aku semakin BULAT..wahhh,mak sedare kate,bulatnye muka...hahahaha...dulu panjang,skang dah bulat..aiseh...ramai duk ngomen,tu la ni la...dengar je..tapi,aku suke kalau orang kate gemuk,sebab memang nak pon...alhamdulillah,akhirnye berjaya..hehehe...

perubahan ke2,orang2 kampung sume terkejut,kan aku kene basuh pinggan,so kene la pakai kain batik,nenek aku duk sibuk cari seluar kat aku,aku pon tanya,nape tak bagi kain batik jer,kan ade dah depan mata...die pon cakap,laa,kak lang pandai ker pakai kain batik??aku pon,hahahaha..la,tok,saya pandai la...ish,aku pon pakai,pergh...ramai puji..ceh2...kemas2...memang aku suka pakai kain batik pon..since duk asrama lagi..ape da..

memang ramai giler tetamu...aku dan kakak duk asyik gosok pinggan..hehehe,gosok jangan tak gosok...then,dalam kul 5 petang,aku berhenti jap,masuk dalam bilik,hajatnye nak rehat je,tup2 tido..waaah,nikmatnye...then,dalam 30 min,aku dengar kakak aku duk cari..hahaha...mulut die pot pet pot pet...die duk bebel,wei,ko pegi mane??pinggan banyak ni..ala,orang tido kejap je..ishhh..so,aku teroskan mission..aisehh

aku makan nasi 4 pinggan...erk,2 pinggan sesi pertama,2 pinggan sesi kedua...kuat keje kan,so makan pon kene kuat...mission diteruskan sampai maghrib..lenguh dah tangan,sakit pinggang..fuhhh,tapi puas hati sebab mission complete!then,kami pon pulang...

balik jer umah,orang lain sume tido..aku jer duk ngadap laptop lagi,sebab nak tengok wacana perdana...kebabo..terbaek r...tapi cam tak adil jer,1 panel pas,2 panel umno..ceh..tapi dari sudut pandangan aku,umno ni cakap putar belit da...tah pape..dah la tak respek yb khalid..ade ke patot,time yb khalid duk cakap,aziz si AJKT umno tu g masuk line.,...bingit telinga duk dengar die menjerit..hamboih,...bising tol..

then,kul 12.30 pagi...mata dah mula ngantok..huhu..pagi,g KB,tengahari balik pasir puteh,malam tgk wacana perdana..rase bes sangat..masa terisi dengan sebaiknye...hehe

sesuai ker tajuk entry nih???haha,biar la..sebab mostly semalam orang kampung duk cakap aku semakin berisi..ceh..tak de la berat sangat..BMI ok jer...=)tak obesiti lagi...

=kholas=



No comments:

Post a Comment