bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Friday, March 11, 2011


hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra

in the name of ALLAH...

semalam,ai jumaat,g medan ilmu,ade ceramah tok guru...adoi la,aku ni memang la...should be aku g sana kul 9 pagi,kene duk sana dah,baru faham ape yg tok guru duk ajar,ni pegi dah nak kul 10 pagi...(sory to huda sebab terpaksa tunggu aku)...pastu,kami pon pegi la dengar...lepas tuh,dalam mase 15 or 20 min,hujan pon turun...hurmm,aku pon duk pikir,wahh,hujan rahmat..dingin jer cuaca..kami pon berlari2 g bawah khemah gerai...ni part yang lawak ni...ingatkan selamat kat situ,aku pon heran nape tudung dan baju basah ni,rupa2nye,khemah tu BOCOR...ala,patot la....baek tak yah duk bawah khemah..tapi,sebab nak control malu,duk jer bawah tuh,hahaha...

hurmm...abis jer ceramah,g jenjalan...then,aku pon duk baca satu buku ni..buku ni tajuk die 'hanya untuk suamiku'....sambil2 tunggu huda jenjalan ngan kak tehah,aku malas nak join..so,aku pon g kedai jaafarawas...baca la buku tu sebab duk luar kedai,nak masuk dalam kedai actually,tapi segan la..sebab mostly lelaki berserban jer duk dalam...huhuu..so,duk luar kedai pon jadi la..

Al-kisahnya,aku pon duk khuyuk la ni membaca buku,tapi aku heran nape orang yang lalu lalang duk nengok aku pelik....terutama kaum Adam...nape pelik sangat tengok aku..ade yang tersenyum..aku pon heran...nape??!!!why??whats wrong??hahaha..rupa2nye,disebabkan buku tuh...haish..memang la...patot la..memang isi kandungan die pon,ehem2..mantap...=)
aku pon ubah position,tak nak bagi orang nampak buku ape yang aku duk bace....after 15 or 20 min,huda pon sampai..die pon tego,kalau nak baca buku pasal nikah ni,baca yang fatimah syarha punye..aku sebenarnye just nak tengok2 jer,tak dek niat pon nak beli..

then,kami pon masuk ke dalam kedai tuh..waahhh...ramainye lelaki berserban..ala,nape la tak kuar2 lagi..aku pon masuk,sambil tunduk muka(ceh,bajet malu....),aku pon duk belek2 buku,terambil buku pasal wanita,tup2 isi kandungannya pon pasal nikah..eeeiii,nape la ai nih duk asyik baca buku lagu ni??aku pon terus letak,tak mau la baca...censored!!!

then,huda pon bawak aku tengok buku macam mana nak kenal hati lelaki,karangan us pahrol...hurmm,bukunya menarik,tapi aku tak suka buku tebal2(padahal tak de la tebal sangat)....heheh...aku nak buku nipis2 jer,huda pon suggest beli la buku fatimah syarha..tajuknya,PEMILIK CINTAKU SETELAH ALLAH DAN RASUL..wow,terkesan ngan isi kandungannya...aku pon terus beli..

actually,buku ni untuk pengantin baru,tapi kire ok la...tak dek la censored sangat..ade sket2 je...muhahahha..then,aku pon bace...bes sangat2...watak die nama Qani'ah..sangat menjaga ikhtilat..ignore je mane2 laki yang confess stret to her...bagi die,lelaki yang betol2 ikhlas dan menjaga ikhtilat adalah lelaki yang menggunakan perantaraan...terdetik gak dalam hati ni,wujud lagi ke laki camni?hurmmm...aku pon terfikir,insyaAllah wujud lagi kalau kite pon perangai camni..kalau nak laki camni,kite pon kene lah perangai camnie..kalau kite jenis sapu jer sume laki,jawabnye dapat la laki yang sapu sume pompuan..nauzubillah..

tapi,buku ni dalam proses lagi..tak habis baca lagi sebab semalam kene pegi kem kijang,nak uruskan pasal tiket fly..aku dapat 29 march...malas nak wat status kat fesbuk,sebab terlalu frust..adeh..ke manalah hala tuju aku skang ni...dah la kuliah tinggal 2 minggu...aku dah la memang dah banyak tertinggal silibus sebab aku kan pindah dari mansourah ke zagzig...hurmm,semalam memang air mata tumpah lagi..sob3..sedih bile pikir nasib diri...aku pon ngadu la kat kak munirah...(thnkz kak sebab bagi semangat...)die cakap,ni dugaan untuk kite sebelom jadi doctor,nanti dah jadi doctor lagi banyak dugaan sebab kene ngadap ngan manusia2 yang perangai pelik2...so,aku pon kembali waras...alhamdulillah...


buku nilah yang aku duk bace,orang nengok pelik


nilah buku terbaru aku beli..bes tau..sebab nipis,so aku teros bace..=)

suamiku,aku mencintaimu kerana agamamu.jika hilang agamamu,hilanglah cintaku padamu.(imam nawawi)

-kholas-





No comments:

Post a Comment