bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Monday, August 29, 2011

iftor+raya

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra

IN THE NAME OF ALLAH

hurm...sebenarnye,saya nak inform kat sini,FB saya jarang bukak daaa...before diz bukak pun sebab ade perbincangan yang pasal program AMAL..alhamdulillah....program tu telah berjaya dilaksanakan...yeahhh...alhamdullilah..mase 27 ramadhan....program iftor AMAL die wat kat dewan auditorium MARA..anggaran peserta dalam 350..but,i guess dalam 200 sumthg je kot yang hadir...and unexpected la..sebab muslimin lagi ramai lagi muslimat..yang tak tahannya,aku tengok kaum lelaki datang mase nak buka pose..hehehe..mase forum sikit je datang...ape daaa

mase program tu,aku agak frust jugak la sebab aku bahagian catering,so memang tak leh nak join forum tu..forum bes tau..senantor mumtaz dan ustaz syazwan...tugas aku kuar masuk dewan,duk amek makanan,duk susun makanan,duk jaga makanan..sebenanrnye nak letak gambar,banyak sangat,tapi card reader tak dek la..duk kat mesir...sedihnye..nanti aku beli card reader yang baru,aku letak ye gambar...insyaAllah...

after habis program,siyes makanan banyak lebih..ape lagi.AJK2 suk tapau makanan...bawak balik..ish...aku segan jadinye nak tapau makanan,sebab duk nengok ustaz2 je duk tapau..

haa...aku nak share sumthing...camni,at first kan,aku rancang nak bawak balik air soya 3 bungkus je...aku pun letak kat tepi pintu dewan....then,aku teruskan tugas basuh lantai bilik makanan....sedang duk asyik basuh.dush2..aku pun nak balik daaa....tibe2 air soya aku hilang..uwaaaaaaaaaaaa...sape amekK!!!!!geram giler mase tuh..ishh...then,tetibe nampak air soya ade 2 tong besar gedabak tuh..cam takde orang amek lagi...aku pun try mintak ngan ustaz,boleh tak kalau saya nak buwat balik satu tong tuh...ustaz pun dengan baik hati kate ok...waaa..syukran awi ustaz...aku pun dengan bahagia balik bersama setong air soya...weee

ape yang aku nak cakap,bende yang hilang,Allah akan gantikan dengan yang lebih baik lagi...sentiasa husnuzzon terhadap Dia...=)

dan sehari sebelum raya,orang lain duk hepi...suk bersuka ria..aku duk berkurung dalam bilik cuba sedaya upaya nak habiskan histology..alhamdulillah...pukul 5 petang ai ni,aku berjaya habiskan...thankz God..alhamdulillah,tunggu aku nak habiskan gambar je..insyaAllah..khair 'ala kulli hal...

dan kisah satu lagi...ai ni,alhamdulillah kawan aku,farhan dah diijab kabul dengan ustaz rashid..kalau aku tak silap la,namanya us rashid..huhu...alhamdulillah..berjaya diakadkan kat masjid besar kubang kerian..barakallahulakuma.....=)

selamat hari raya untuk semua umat Islam di seluruh dunia...terutama untuk yang tak balik...awak tu..khas untuk SITI FATIHAH BT AHMAD NASIR ZEHNI...SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI..dan juga JUWAIRIAH RAIHANAH YASIMAN....=)


No comments:

Post a Comment