bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Saturday, August 13, 2011

kerja

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra


sebenarnye segan dengan teman,sebab aku menolak tugasan sempena iftor AMAL...serius,aku tau aku tak mampu sebab terlalu banyak mesyuarat...aku tak kesah kalau aku betul2 free,tapi disebabkan after raya aku kene amek exam,so tak berani nak main2...so sorry la to u...dan aku mintak maaf banyak2...tapi,aku mintak kerje yang paling ringan dan tak memerlukan aku dalam mesyuarat..hehehe,tukang jaga makanan...sukenyeee....

banyak lagi bende tak setel=
1)dana perubatan...baru la aku tau bukan senang nak mintak derma ni..ya RAbbi..
2)buat NOC
3)amek borang MARA
4)STUDY LA WEHHHH.....nape la payah sangat nak study niiii


meh nak cite sumthing...last week,aku pegi MYDIN..nak mintak dana la kan untuk program perubatan...then,masa nak jumpe pegawai die bukan main2 weh...kene tanya dulu kenapa nak jumpe...aku pegi memang pakai kemas la..pastuh,bawa fail..part yang tak leh blah,sume pekerja duk likung aku,laki ke pompuan,then die tanya,"adik nak mintak keje ke?"..aku pon."wat???no no no la..ade sumthing yang nak diruskan..diorang cam tak caye...diorang ingat aku nak apply keje kat MYDIN...duk pandang2 aku,duk mengata la tuh..ish

then,pegi la jumpe pegawai die..siyesly aku ni memang jenis tak cakna or what la kan...aku tak ingat nak bawa surat sumbangan,kertas keje..senang skit urusan..barulah die caye..tup2 aku just bawak pamphlet dan sedikit cenderahati..tentulah die tak caye kan...tak pe,aku tak give up..die suh datang lain kali bawa surat..

then ai ni,ai sabtu...aku pon janji ngan senior aku,die nak bagi ketas keje tu kat aku,ok alhamdulillah..dapat la kertas keje kan..senang sket keje aku..aku ni duk ulang alik ulang alik...jalan kaki..pose2 ni jangan main2..panas lak tuh..huhuhu..tapi tak pe,aku memang suke jalan2..tak kesah sama ada pose ke tak sebab aku suke tengok pemandangan..gelagat manusia..bla3..

ok,dengan ketas keje ade ngan aku,aku pon g MYDIN ai nih,sekali lagi diorang tanya,"nak apply keje ke?"ish..penyibok la..sukahati aku la weh..aku memang kalau laki aku dingin...aku ignore je persoalan mereka..haha,jahat kan..kerek betol.tapi,aku memang tak suke kalau laki tegor..then aku pon masuk pejabat die,die tak dek la pulak...aku pon tinggalkan surat..then,pegawai sebelah die cakap,nanti kite kol awak..aku pon tepon senior aku,nanti lain kali nak g MYDIN lak,memang aku kene gi ngan senior la..aku tak pandai nak explain...lemah lutut nak expalain..ngeeeee

jalan2..jalan2...jalan2...tengok manusia2 duk membeli baju raya..hai,baru pose ke 13..macam2 dah prepare..haiyaaaa....

ok,start from tomorrow la kan,aku kene pegi library dah..kene stay situ sampai petang...hurmm..harap2 Allah permudahkan segala urusan aku..biarlah aku sempat habis baca sume histo...insyaAllah....hwaiting zati!

p/s=tapi keje dana tak setel lagi ni.uwaaaa

No comments:

Post a Comment