bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Monday, May 2, 2011

hati

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra

IN THE NAME ALLAH..

i donnow how to start it..but,setiap hari aku dapat rasakan diriku jauh sangat2 ngan Dia...pada suatu saat,aku dapat rasakan ketandusan kasih sayang..sangat2 dahagakn kasih sayang...nak harapkan pada manusia????kegembiraan dari manusia hanya sementara...siyes aku cakap,manusia,kawan2...suami..isteri..anak2..memang dapat bahagiakan kite..tapi setakat mane??

aku betul2 tak tau wat actually happened to me lately,but i found something yang selalu bermain dalam fikiran...i really need someone for me to relay on...Allah,yeah,of course..aku ade kawan2...teah,chubi,nemo,anis...tapi,aku tak tau nape aku still rase sunyi...siyesly,aku ketandusan kasih sayang...

pada masa inilah,setan mula masuk dalam diri...macam2 perasaan datang..rase give up la..malas nak pegi kelas agama..malas solat..malas tengok muka2 manusia...rase lonely..rase lonely sangat2...cek diri balek...cek diri smula...rupa2nye,aku rindukan Dia...

Aku rindukan suasana dakwah mase skolah2 dulu....hati aku masa zaman skolah telah diikat..telah diikat ngan kasih sayang Allah..maksud aku,segala perbuatan memang ikhlas kerana Allah..but now,mane nilai keikhlasan???aku dah tak jumpe kat mane letaknye setiap keikhlasan...i really2 donnow

Allah,aku ketandusan kasih sayangMu...tolonglah jaga hati aku,hati kawan2 aku,jangan sekali2 Kau palingkan hati2 kami dari hidayah dan rahmatMu ya Allah...dan hari ini,seorang sahabat bagitau aku sambili nangis,'ti,aku rase kosong sangat2...aku rase kosong,macam rohani aku kosong..aku dahagakn makanan rohani'..Allah,aku tersentak...hidayah datang bile2 mase je...aku rase cam terharu giler...besnye die ni,Allah masih sayangkan die sebab Allah bagi kesedaran..supaya kita jangan leka ngan hidup ni...

siyesly aku cakap,andai pernah terdetik perassan ni dalam diri kite,cepat2 mintak petunjuk dari Allah..i donnow what i have done to Islam??ape sumbangan aku??aku tak taw..


2 comments:

  1. im here laaa.. ingat Allah sentiasa bersama dengan hamba hamba Nya :)
    tenang kan hati..

    btw, who's chubi?

    ReplyDelete
  2. btw,whos anonymous ni?hahah..jawab3

    ReplyDelete