bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Monday, May 16, 2011

nak balik

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra


malaysia duk melambai2 suh pulang...wuu,nak balik..nak balik..nak balik..tengok parents,tengok umah,tengok baby,tengok adik beradik,tengok jiran,tengok saudara mara,jumpe kawan2.....bla3..

masalah sekarang...nak balik bile aku pon tak tau sebab nak kene tunggu result exam lagi...nauzubillah,tapi terfikir kalau ade kene repeat paper ke,uwaaa,tak mau..

kalau nak cite pasal exam,tak habis kot aku taip sebab banyak sangat silly mistake...siyesly,dah tak mau pikir...aku perform tak sebaik orang lain..terutama physio dan anat..tah paper...

tapi,berkat support orang sekeliling dan kawan2 alam maya..alhamdulillah...got new spirit..nak teruskan perjuangan untuk written anatomy dan oral exam..29 may,written...30 may,oral exam..cuaknye oral..

habis exam insyaAllah 4 julai..fuh..lame kan..macam2 bende boleh jadi sepanjang masa exam tuh...nauzubillah dari bende2 buruk...

al kisahnya....skang DPMZ buwat kempen biah solat...bagus2...aku sokong 200 peratus..sebab ramai orang skang letak solat no 2..stadi no 1...contoh terdekat,aku sendirik la...Astaghfirullah,aku tau itu salah...tapi,kadang2 aku kalah ngan setan...tapi,alhamdulillah,bile hidup berjemaah,orang sekeliling yang tego..so,korang,jangan letak solat no 2..kalau nak berjaya dunia akhirat..aku bet apa yang korang baca tak masuk dalam kepala andai dahulukan study dari solat..

anyway,tadi baru habis tengok filem 'aku masih dara'...dalam filem tu nampak sangat kepincangan akhlak remaja islam...mesej nak disampaikan baik,tapi proses filem tu macam banyak bende buruk...tah paper,badan si pompuan kene raba..kotor sungguh pelakon melayu..ish

tapi,mesej die elok.....die nak tunjukkan perubahan manusia...manusia yang seteruk2 camtuh,kaki arak,kaki clubbing,tak semayang,tapi boleh turn into real muslim....yeah,terase hidayah Allah boleh sampai kat sape2 saje yang dikehendakiNya...

tapi cara dakwah dalam filem tu cam something wrong..watak ustaz firdaus tu cam tak sesuai sebab keluar berdua-duan ngan watak si pompouan yang nak berubah tuh...memang tak kene cara Islam la..sebab kalau betol die nak beerubah,try la cari sorang ustazah tuk die...baru betol..

anyway,aku tak sabar nak tengok filem nur kasih the movie....tak sabar-----------=)








2 comments:

  1. bila la malysia punye entertainment industry nak sebaik indon yg mnghasilkan k.c.b..pelakon2 yg betul2 menutup aurat..dan menjaga batasan,nurksih pon k.o..

    ReplyDelete
  2. huhuhu...sori sayang weh..lambat rep..baru baca komen kamoo..aah,duk nunggu orang wat filem laksamana sunan..owh,jejaka idaman..=)

    ReplyDelete