bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Monday, May 9, 2011

bangun

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra

ok,malam ni aku pecah rekod sebab aku hanya tido 1 jam 30 min,tanpa tido siang...ades,bahang exam fever la ni...sape yang tak bedebar cik kak oi...

actually,hanya Allah tau kan perasaan yang dialami aku skang..cuak giler kot...exam histo esok kul 9 pagi....tapi,malam tadi aku kene g hospital lagi..yeah,aku rase hospital ni dah jadi umah ke 2 aku kat mesir...huhu,yeah,tempat yang aku paling suka sebab kat sini aku boleh tengok gelagat manusia2...

and as expected,doctor tu,layan aku macam patient arab...air mata menitis lagi,,sakit,without any bius,aku ditarik2 isi..........uwaaaa,sakit weh...ni baru sakit kat dunia,nanti nak mati cane la ek..Allah,baru ingat mati kalau time2 sakit..ni la manusia...mase nak buang jahitan,walaweh,die tarik2 isi aku..ya rabbi,aku pon menjerit agak kuat r,"doctor,please be nice to me,its hurt"...but,he's smiling...sakit ke ape doctor ni,ceitt..die pon teruskan kerje menarik benang2 di kaki aku..sakit tak yah cite la...tapi,aku suke sebab at least,Allah bagi sakit,kite akan ingat Die..ni mesti nak kifarah dosa aku yang bertimbun kan..Allah tak akan wat sesuatu tanpa sebab..

dan pulang ngan sebelah pakai stokin,sebelah tak pakai stokin,sebab doctor tak balut kaki aku...memang extrem r doctor mesir ni..terbukti kasar...tambah lagi sakit time angin duk cucuk2 masuk kulit...uwwaaaa...kalau aku pakai stokin,ibarat curah minyak panas kat kaki la sebab doctor tak balut kaki aku...luka aku expose kat udara...sob3...sedih kot time tuh,ape hal la doctor layan camni aku..die just sapu iodine..then,die cakap,"ok,finish'..superb

balik je umah,aku terus rehat..tapi,tak tido...then,aku minum 2 gelas nescafee...superb...aku dah addicted la...bukan niat nak suh tak bagi mengantuk,tapi sebab aku seolah2 dah kemaruk ngan minuman ni..padahal dulu2 aku paling tak suka...

and now,aku sebenarnye boring tahap cipan,tapi tak mau tido...kalau tido kali ke 2 malam ni,aku risau badan semakin letih...nanti proses nak tido dan bangun amek banyak tenaga,so akan sebabkan badan aku lemah..so,i think its better for me to stay up like this...tips time berjaga malam kan,mase stadi dengar la ayat AQ,zikir2..insyaAllah,tenang,tak ngantok..dan before stadi,solat sunat 2 rakaat...insyaAllah,Dia Maha Mendengar..Dia akan makbulkan doa kite..insyaAllah...

"Ya Allah,andai mumtaz adalah terbaek untukku,Kau anugerahkanlah pada aku,tapi andai ia membawa kepada riak dan takabbur,jauhilahnya daripada aku...aku yakin segala apa yang aku bakal terima kerna sumenye sudah tertulis di Luh Mahfuz....Ameen"...



No comments:

Post a Comment