bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Thursday, September 22, 2011

Y.A.K.I.N

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra




"YAKIN pada Allah bukanlah mengharap agar termakbulnya segala harapan....

"YAKIN pada Allah adalah meletakkan keREDHAAN pada ketentuanNYA,rasa bahagia dengan ujian walaupun perit,di situ air mata yang menitis terasa bernilai buat menyiram api neraka..

"indahnya tarbiah dari Allah dan tersirat rahmat dan hikmah...

"Diuji sebagai tanda cintaNya kepada kita...

"Bahagianya kekasih2 Allah dihadiahi ujian yang amat perit sebagai tanda kasihNya..

"Begitulah rupanya berkasih dengan Allah,tak akan dibiarkan terlena dalam kenikmatan yang melimpah ruah tapi dilindungi dengan ujian dan cobaan yang tak berkesudahan..

"Panjatkan kesyukuran kerana itu tandanya Allah sayang hamba2Nya..Allah Maha MEngetahui apa yang terbaik untuk hamba2nya yang hina ini...

"YA ALLAH,SENTUHKANLAH HATI KAMI INI,SAAT KAMI JAUH DARIMU,PELUKLAH HATI KAMI,SAAT KAMI MENCINTAI SESIAPAA LEBIH DARIMU,PELIHARALAH IMAN KAMI,JADIKAN KAMI HAMBA YANG BANYAK BERDOA DAN BERISTIGHFAR DAN MENANGIS DI DEPANMU AGAR DIBERI KEKUATAN DAN KESABARAN KERANA APA JUA CABARAN SUMENYE DATANG DARIMU..."


AMEEN YA RABB...


p/s=saya deactivate fb..sebab saya banyak menggunakan fb ke banyak jalan salah...tapi fb tetap akan dibuka once a month or maybe sebab atas dasar2 kerja...=)saya selaku pemilik akaun fb,Nurul Izzati meminta maaf andai tersalah kata,komen kat status2 kamu semua..asiff giddan..moga Allah merahmati kite sume..salam..

No comments:

Post a Comment