bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Tuesday, September 13, 2011

hati mati

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra

IN THE NAME OF ALLAH

kenapa sejak kebelakangan ni la kan...aku lain..aku perasan,setiap kali kalau aku bangun malam,aku solat,tapi perasaan ikhlas tu tak datang...bukan macam sebelum ni...air mata pun tak kuar...hati aku seolah2 mati...

'sukarnya untuk menitiskan air mata kerana kerasnya hati,kerasnya hati kerana terlalu banyak urusan duniawi,terlalu banyak urusan duniawi kerana banyaknya angan2 kosong'

yup...maybe aku skang berada dalam situation tu..banyaknya angan2..nak tu la,nak ni la..sumenye bende dunia...terlalu care pasal pandangan manusia,tak pernah care pandangan Allah..

macam kalau mengaji AQ pun,zuk tu tak rasa dah..YA Allah...kenapa ni?what should i do?

dan tetiba aku terdengar nasyid ni,tenang je hati aku...rasa nak nangis pun ade..









nasyid=munajat seorang hamba
artis=hijjaz


Dikala malam sunyi sepi
Bagi insan tenggelam dalam mimpi
Musafir yang malang ini pergi membasuh diri
Untuk mengadap mu oh tuhan

Lemah lutut ku berdiri
Di hadapan mu tangisanku keharuan
Hamba yang lemah serta hina
Engkau terima jua mendekati
Bersimpuh dibawah duli kebesaran-Mu

Tuhan hamba belum pasti
Bagaimana penerimaanmu
Dikala mendengar pengaduanku
Ku yakin kau tak mungkiri
Dalam wahyu yang Kau nuzulkan
Kau berjanji menerima pengaduanku

Dan Kau berjanji sudi mengampunkan ku
Dari segala dosa yangku lakukan

Ampunan mu tuhan
Lebih besar dari kesalahan insan
Hamba yakin pada keampunanmu tuhan
Bukan tidak redha dengan ujian
Cuma hendak mengadu pada mu
Tempat hamba kembali nanti di sana




thankz banyak2 kat uda sebab heal hati aku...huda cakap,sume penyakit aku berpunca dari hati..hati aku kotor...so,what should i do?istighfar...zikir...

aku nak sangat2 lawan perasaan malas bangun malam tu,Allah...tolonglah ya Allah...aku rindu masa zaman2 skolah dulu...duk asrama,pakat ngan kawan2..bangun malam...hafal quraan...aku seolah2 tak mampu nak buat sume tu sorang diri...

insyaAllah..kekuatan itu ada dalam diri..cume belum cukup kuat...



No comments:

Post a Comment