bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Sunday, September 25, 2011

hadis 9

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra



IN THE NAME OF ALLAH




Hadis Kesembilan

Dari Abu Hurairah Abdul Rahman bin Sakhar r.a : " Bahawa saya mendengar Rasulullah SAW bersabda : ' Apa yang aku larang kamu lakukan maka hendaklah kamu tinggalkannya, dan apa yang aku perintahkan kamu lakukan hendaklah kamu lakukan sekadar kemampuan kamu. Sesungguhnya telah binasa umat-umat yang sebelum kamu disebabkan terlalu banyak bertanya serta pertelingkahan mereka terhadap Nabi-Nabi mereka.



ha..semalam blaja hadis arbain...semalam hadis 9..dan sebenarnye tu kelas first aku..sebab 8 hadis yang terawal aku duk malaysia..huhu..banyak tertinggal kan..

bagi aku,hadis 40 sebenarnye kene ade dalam kepala kite..sekurang2nya la..sebab sume ni merangkumi daily life...erk,tu bagi aku je la..memang aku pon tak ingat2 lagi hadis ni..tapi on d way nak blaja..insyaAllah..sama2 blaja...aku menginginkan kelas tafsir AQ sebenarnye...kan bes kalau zagazig pun ade kelas tafsir..sebab kalau baca AQ,even AQ tafsir,still tak faham...kan naya lak kalau translate sendiri kan...

hurmmm...ok,insyaAllah ai ni nak gerak cairo..huhu...nak tido kat mana pun tak tau la..maybe RKB or wisma...tengok la dulu....then,nak gerak mansurah 2 hari kot...


ha,FB activate balik da..huhu...sebab aku nak blaja pasal kamera..aku ade join satu kelab ni..die khas untuk pengguna2 dslr..even aku ade kamera tu,tapi tak pandai guna,so rugi la kan...aku sayang lak nak tinggalkan group tu...tak pe,insyaAllah kali ni aku jaga tangan aku dari duk merapu2 di fb..huhu

ok la...gud morning zagazig...dont forget to do your dhuha..insyaAllah...semoga Allah meluaskan rezeki kite..Ameen..

No comments:

Post a Comment