bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Sunday, February 27, 2011

planning...

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra

dengan nama Allah,alhamdulillah aku still bernafas pada saat ini...skang waktu malaysia kul 4 pagi,dan mata still tak leh tutup...memang jadi camni since balik malaysia..perubahan waktu kot,so takes time la untuk adapt ngan suasana lain...

hurm..al kisahnye,hasil chatting aku dengan seorang hamba Allah,berjaya membuka mata,hati dan minda...baru aku perasan,memang dalam Islam dibolehkan pakai seluar,asalkan tak ketat,longgar,tapi andai ia membawa kepada fitnah,(paham2 sendiri la ek)...

fitnah tu,yakni eh??maksudnyer,walaupon kite dah tutp aurat elok2,tapi still ade mata2 liar lelaki duk tengok sebab kite pakai seluar,so nilah namanaye fitnah...sebab ade pakaian yang masih elok untuk dipakai...seeloknye kain..insyaAllah i will make a change..(tapi seluar mesti la pakai lagi kan,untuk aktiviti2 rehlah)

actually,saje jer nak tulis planning hidup...ader terbaca blog seorang sahabat,dia buwat planning,lawak la jugak...so aku pon teringin la menulis sket2..sekadar coretan..walaupon blog ni hanya aku n kawan terdekat jer yang baca...=)

1)skang amek medic...first year umo 18...cmpur 6 tahun...insyaAllah andai mumtaz sume,aku habis mase umo 24 tahun..(18-24tahun)

-tak lain tak bukan,impian aku mestilah iman dalam diri sentisa perlu di top upkan...i wanna be a better person..insyaAllah...
-mumtaz jiddan(walaupon x wujud,aim mesti lagi tinggi dari target)....
-RL(rahsia ni...)
-HJPH(ni pon rahsia...)
-HMB(the biggest secret i shouldnt tell anyone)
-Nikah(gediknye..alahai....ni perancangan,insyaAllah tahun 3 kot,nati umo 21 tahun...moga Allah permudahkan)
-Nak anak....insyaAllah final year,tahun 6..nanti umo 24 tahun...baby!!!!
-Hafal AQ(ni since skolah lagi,tak habis2 lagi hafal AQ)

2)umo 24-26 tahun
-mase ni,mmg dikire masa yang amat kritikal sbb tahun paling bz utk seorg doktor...2 tahun..insyaAllah i'll survive....

umo 26 ke atas,insyaAllah keje dulu dalam 3 or 4 tahun,then nak sambung master....insyaAllah,kalau umo panjang dan dimudahkan oleh Allah...aku hanya mampu perancang,tapi sebaik2 perancang hanyalah Allah...=)

-kholas-

mood:alhamdulillah at least sentuh sket pasal blood sebab kak zahidah tanya..credit to her..

-

No comments:

Post a Comment