bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Monday, February 28, 2011

i wanna be a better person,please...

hidup matiku hanya kerana Dia-

dengan nama Allah...macam mane caranya saya nak jadi lebih baik?i mean,lebih beriman,lebih ikhlas dalam beribadat...sebab terkesan ngan kata2 tok guru nik abdul aziz semalam...beliau kate,adakah kite solat hari2 dalam hidup kite,ikhlas kepada Allah,atau hanya sebab rase terpaksa...kalau tak solat,dapat dosa,camtuh ke?amat terase di situ....

so,i got a new point here....segala amalan kite,solat kite kene ikhlas..again,IKHLAS....ape yang ade disebalik ikhlas tu ek?aku pon tak dapat nak hurai bende tuh..yang aku tau,kalau korang ikhlas,korang akan rasakan satu kepuasan when u do something without hoping for any reward..yup,same cam solat..kalau korang ikhlas,korang tak akan rase beban,malah rase cam suatu ketenangan...

and beliau gak pesan,slalulah amalkan doa ni:
bismillahirrahnirrahim,ya Allah jadikanlah aku orang2 yang ikhlas menghadirkan diri kepada solat,biarlah segala makanan aku,minuman aku,pakaian aku,rezeki aku daripada sumber yang halal,janganlah sesekali bercampur dngan haram...ameen ya rabb.

since aku amalkan doa tuh,alhamdulillah..u will feel it...,maksud aku,korang akan rase lain sangat mase solat..sayu jer..Allah,aku jahil..aku tau aku memamg sangat jahil..but i really wanna be a better person...aku nak sangat jadi orang2 baik..jeles jer tengok orang lain ilmu agama banyak,akhlak pon baik,aku????looking for that..insyaAllah

tapi tu la,syaitan tak akan berhenti goda kite...dush3...kalau aku nampak die,rase cam nak bg flying kick jer...ish

dan ingatlah,hidup tak lame ats dunia ni..cukuplah dengan bukti pada tahun lepas..kami kehilngan seorang sahabat yang amat warak,baek hati,comel..SUMAYYAH....aku kangen same arwah....moga2 die selamat berada dalam alam barzak..aku tau,aku pon bakal berada di situ,tapi tak tau bile masenye..Allah,debanyo kalu igt mati....

-kholas-

mood:rase sedih sangat skang...=(

No comments:

Post a Comment