bismillahirrahmanirrahim...

dan AKU tidak menciptakan jin dan manusia melainkan supaya mereka beribadah kepadaKU.(Adz-Dzaariyaat 51:56)

Monday, December 31, 2012

tarbiah dalam jawatan

hidup matiku hanya kerana Dia-jupetra


IN THE NAME OF ALLAH



Ok....siyesly,saya sangat sayang keluarga baru saya kat sini..sepanjang tahun 2012...banyak sangat mengajar terutama kak fatma,kak ain,kak zahidah,kak farhana,kak ajlaa,kak shaky,kak mahabbah,kak amir,ain dan semua...

Memang banyak ajar sabar...Islam tak memerlukan kita..kita yang perlukan Islam...sebab tu kita kena bekerja...bekerja dan terus bekerja...even bukan sebagai frontliner,asalkan penggerak dakwah...

ingat lagi kata-kata pengerusi pcz '12/13,hakim...."Jangan sesekali  mintak direhatkan,takut kemungkinan Allah akan rehatkan kita selama-lamanya daripada perjuangan ini"...Nauzubillahi min zalik...

huhu....macam-macam saya duk fikir bila dah turun...nak rehatlah,nak gi jalan-jalan...tak nak pegang sebarang jawatan...Astaghirullah,bila nasihat tu datang,rase cam malu sendiri...malu kat Allah...ape sangatlah ujian yang saya dapat tahun lepas menyebabkan saya nak futur dan lari dalam perjuangan..harap sangat semoga saya dan sahabat-sahabat terus thabat dalam jalan yang benar,insyaAllah....

dan rasenye,tahun nilah(tahun 2012)...paling banyak berjaulah..huhu,sebab dah pegang unit sukan dan aktiviti luar,memang berjaulahlah kerjanye...stat ngan:

1)jaulah dumyat....
2)jaulah sinai....
3)'ibrah awliya'(ziarah makam para wali Allah)
4)jaulah cairo...
5)jaulah matruh siwa
6)jaulah port said
7)akan datang,jaulah musim winter ni...nantikan..=)

Kalau sukan lak....banyak...yang paling berat rasa cam nak mati...huhu,hampir bawak kepada futur,PSD(Perubatan Sports Day '12)....Semua cawangan datang Zagazig...tak ingat lak bape jumlahnye..tapi,penuh la satu stadium yang besar tu..huhu..Pastu,Fatayat Games '12(cam hari Sukan Sekolah tu)..Fatayat untuk Pemudi(akhowat)....Zagazig Summer Cup '12(program ni cancel last minute...sedih gak..huh...)

jaulah cairo (COREX '12)


jaulah dumyat (DUMEX '12)

'Ibrah awliya' '12

port said(TOPs '12)

adik beradik...=)



Pendek kata....saya bersyukur yang tak terhingga...sebab Allah buka hati saya..buka mata saya....sebelum saya aktif sini,saya dah mintak izin mak ayah untuk beraktif..huhuh...yang penting,parents redha...=D


-salam sadnawi-
-7.35 pm-
-31 disember 2012-



No comments:

Post a Comment